دومین نشست نکوداشت سالگرد شهادت "سردار حاج قاسم سلیمانی" با حضور دکتر خراسانی زاده برگزار شد
دومین نشست نکوداشت سالگرد شهادت "سردار حاج قاسم سلیمانی" با حضور دکتر خراسانی زاده برگزار شد

دومین نشست نکوداشت سالگرد شهادت "سردار حاج قاسم سلیمانی" با حضور دکتر خراسانی زاده برگزار شد

یکشنبه ۲۱ آذرماه، دومین نشست ستاد فرماندهی بسیج اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با حضور دکتر محمد خراسانی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین و جمعی از اعضای شورای بسیج اداره کل برگزار گردید.
شناسه خبر : 1127044 تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۲:۳۵

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان یکشنبه ۲۱ آذرماه، دومین نشست ستاد فرماندهی بسیج اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با حضور دکتر محمد خراسانی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونین و جمعی از اعضای شورای بسیج اداره کل برگزار گردید. 

در این نشست دکتر خراسانی زاده ضمن خیرمقدم به اعضاء حاضر، به تشریح و تدوین برنامه های فرهنگی و هنری این اداره کل به مناسبت سالگرد شهادت سردار سلیمانی و نحوه اجرای برنامه ها و جشنواره ها با حضور موثر و نقش آفرین مردم پرداخت و افزود: برگزاری جشنواره ها و برنامه های فرهنگی هنری به منزله نقطه پایان نیست، خروجی برنامه ها می بایستی به دست مردم رسیده و تداوم یابد و انعکاس و بازتاب آن دیده و لمس شود.

وی در ادامه افزود: از جمله اهداف و برنامه های مجموعه دولت این است که مردم از حالت انفعال خارج شده و نقش آفرین باشند، اگر مردم مخاطب باشند صرفا نقش قضاوت کننده را دارند و این موضوع، میزان اثرگذاری اقدامات فرهنگی را به شدت کاهش میدهد.

خراسانی زاده بخش دیگری از سخنان خود را با طرح این پرسش که " چه کاری میتوانیم انجام بدیم تا مردم از جایگاه مخاطب یک پله بالاتر بیایند و تبدیل بشوند به کنشگر" ادامه داد و یادآور شد: حرکت مردم به این سمت و سو با عملکرد ما و ایجاد زمینه و بستر مناسب میسر است، همه هنر ما این است که چگونه مردم را در برنامه هایی همچون بزرگداشت سردار سلیمانی سهیم کنیم؛ بدون اینکه کسی را قضاوت کنیم و حاکمیت مردم را زیرسوال بریم، اگر چنین نباشد؛ مقصر ما هستیم که فضا نداده ایم، انگیزه نداده ایم و اجازه مشارکت و حضور مردم را فراهم نکرده ایم.

وی در ادامه بررسی دقیق برنامه های ویژه شهادت سردار سلیمانی را خواستار شد و  افزود: از اجرای هرگونه موازی کاری با سایر دستگاههای دیگر و اجرای برنامه های مشترک پرهیز و  برنامه های نو و خلاقانه با حضور پررنگ مردم پیش بینی گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در پایان از همه حاضرین خواست تا بطور جدی و اصولی در خصوص نقش آفرینی مردم و ایجاد بستر مناسب جهت حضور پررنگ و کنشگر آنان، همفکری نموده و طرح ها و ایده های خود را در این خصوص ارائه دهند.

گفتنی است در ادامه این نشست، فرمانده پایگاه مقاومت بسیج اداره کل، معاونین واحدهای فرهنگی و رسانه ای، هنری و سینمایی، توسعه مدیریت و منابع و سایر اعضاء حاضر، به طرح برنامه های پیشنهادی خود در ایام سالگرد شهید سردار سلیمانی پرداختند و مواردی را مورد بحث و تبادل نظر قراردادند.

پایان پیام/ 704